برنامه نویس

به وبلاگ خودتان خوش آمدید.

برنامه نویس

به وبلاگ خودتان خوش آمدید.

installshield: اسکریپت اضافه کردن alias در Client Network Utiliy

اگر بخواهید از طریق کدنویسی در Client Network Utility چند Alias تعریف کنید چه چه کاری باید انجام دهید ؟

راه حلی که من استفاده کردم نوشتن اسکریپتی برای تغییر در رجیستری ویندوز است . که در مسیر HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\MSSQLS erver\Client\ConnectTo

تمام الیاس های تعریف شده قرار دارد . حال برای اضافه کردن یک الیاس جدید کافی است که کد زیر را بنویسید :

RegDBSetDefaultRoot( HKEY_LOCAL_MACHINE );
RegDBSetKeyValueEx ( "Software\\Microsoft\\MSSQLServer\\Client\\ConnectTo\\"

,str_name_system_server+"\\"+str_instansename1, REGDB_STRING, "DBNMPNTW,\\"+"\\data\\pipe\\MSSQL$"+str_instansename1+"\\sql\\query", -1 );


که str_instansename1 نام instance و str_name_system_server نام سرور است .

با RegDBSetDefaultRoot نام ریشه را مشخص می کنیم . RegDBSetKeyValueEx مقادیر خود را برای اضافه کردن مشخص می کنیم . که مسیر ، نام ، نوع ، مقدار و سایز را می دهیم . که با تغییر در کد می توانید هر مقادری را به رجیستری اضافه کنید .

نظرات 1 + ارسال نظر
سید یکشنبه 3 مرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:08 ق.ظ http://bhc1.dde.ir

سلام عزیز من یکی از مطالب شمارو با ذکv منبع تو وبم درج کردم!یه مقدار زبان c رو بلد هستم ولی خوب تحت داسه منم حال نکردم باهاش الان چه زبانی رو بورسه که برم یاد بگیرم؟ vb c# delphi7

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد